Sunday, August 5, 2007

Що е корпоративен блог

Корпоративните блогове по определение могат да бъдат вътрешни и външни за организацията.

Вътрешните корпоративни блогове са повече полезни за големи организации, които имат множество информационни канали и многослойна хоризонтална и вертикална структура. Чрез вътрешния корпоративен блог в такава голяма организация по-лесно се постига комуникацията между различни нива на управление или изпълнение на задачи, както и различни отдели, които обикновено може да не бъдат свързани с единен информационен канал. В зависимост от политиката на фирмата и стила на управление, който неминуемо се отразява и върху оформлението на блога, той може да бъде разрешен за пускане на публикации от всички служители или определена част от тях, както и само от един човек. По мое мнение за вътрешните блогове от най-голяма полза е да бъдат отворени за публикуване от повече хора, което дава по-широк поглед върху проблемите на организацията. По този начин пряко се постика и по добро ръководене и контролиране.

Вторият вид корпоративни блогове са външните. Те са достъпни за всички, но в тях публикува само определен човек, член на организацията. В повечето случаи постовете в тези блогове се преглеждат и редактират преди те да бъдат публикувани. Без значение от това, обаче повечето външни блогове на организации са предназначени те да бъдат по не формални от официалния канал за комуникация на компанията.

Повечето външни корпоративни блогове имат за цел да изложат пред широката аудитория фирмената политика, настоящи проблеми и казуси. Също така развитието на фирмата и отразяването на нейния успех заемат добро място в темите в този вид блогове.
Блоговете от тази сфера често имат маркетингов оттенък, като лансират нови услуги, предимства на фирмата и нови пазари. Въпреки рекламната цел, повечето блогове са не комерсиални и нямат цел за директна печалба от посетителите, като изключваме печалбата от популяризиране на марката пред по-широк кръг от хора.

Разбира се има и изключения от последния случай, като едно от тях е това отнасящо се до Нова Визия.ком, като заради тази насоченост на блока те биват критикувани от други от други блогъри.

В последно време има спорове и за това дали CEO-тата трябва да постват във свои блогове или не. Въпреки всичко, блогове от такъв тип биват доста популярни в последно време.

Повече по темата за корпуративните блогове можете да прочетете и тук.

5 comments:

Тодор Христов said...

Светльо, благодаря за линка към нас!

Трябва обаче да те коригирам - специално нашия блог не е корпоративен.

Корпоративен би бил, ако основните теми в него бяха във връзка с нашата фирмена (корпоративна) дейност и с нашоте продукти и услуги. Това обаче не е така.

Освен това, корпоративен блог би бил, ако в него пишеха представители само от нашата фирма. В същото време, при нас пише всеки, който поиска и чийто материал отговаря на темите в блога ни. При нас материали имат дори хора, които условно казано можем да наречен дори „конкуренти”.

Спомням си, че преди време една блогърка се бе объркала и неволно ни бе разкритикувала, че се опитваме да монетизираме „корпоративния” ни блог (препратката, която си поставил), но й обясних, че е в заблуда, тъй като не сме корпоративен блог и внезапно се оказа, че статията й няма тежест, защото почива на съвсем погрешно предположение.

Правя тази бележка само за да бъде по-точен материала ти.

Много поздрави! :)

S Blyahoff said...

Да, разбирам :) Явно и аз съм бил подведен от поста на тази жена.

Моля приемете извиненията ми, ако съм представил блога ви, който толкова харесвам, по погрешен начин.

Тодор Христов said...

Няма никакъв проблем, просто направих това уточнение, защото е важно за темата "корпоративни блогове".

Много поздрави!

Anonymous said...

Благодаря за един интересен блог

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.